Saturday, January 1, 2011

happy 7th monthsary :)

haa.ni la adat org berkasih..
bulan awal2 bukan maen lg,mcm menanti je detik2 dye nk turn ke bulan bru
monthsary pertama smpai keempat rasenye aku xfail nk smbut
start masok 5th month smpaila yg ke 7th ni
aku rase mcm aku da neglect bloggie tersayang
HAHA.lumrah alam! ^_^
tapi xbmakne i lupe u ok bloggie..
cume kesempatan utk menulis tu kureng..
but,i still love you ^_^

wahai bloggie terchenta
agak2 bape lame la riwayat hidupmu lagi ye :)
please.stay by my side until the end
bcoz ur a very good listener.u never cheated on me
and always there to listen everything
xpernah marah.cume kadang2 je kamu hang,smpai ape sy tulis sume hilang :P

HEHE.
bloggie pd usia 7bulan ni dah ade 52 follower.
time kaseh kawan2.latest is opiya onel.which i find an interesting blog bout pregnancy
comel sgt cite psl baby.teruja je bace ^_^

and.sekarang ini masih lg terlibat dlm dilema.
cume xtahu ape konklusi terbaek utk semua ni
rase mcm nk lari jauh2.tapi lari jauh2 xkan selesaikan masalah
well,i'm known as someone yg bkn pemendam
kdg2 ye,tapi kalau kne provoke sket,mule la meleleh.
mule la melenting
and,i'm too bad in handling my own emotion,
haippp..

tapi yg aku google kan.kalau korg nk dpt tips untuk handling emosi:
1) selalu think positif.
2) ambil mase meditasi,tenangkan diri at least 10 mins per day
3) emosi kita ni bnyk terinfluence dgn minda separa sedar
kalau nk control minda separa sedar ni,kita kne bnyk berzikir
*which i always neglect it.dah tension sgt bru nk ingt zikir.*

p/s: tak kesah la korg ape pon.
sebenarnya ubat terbaek utk hati adalah zikir kan?
solat,al-quran.sbb dealing dgn manusia bkn sng
tapi,Allah itu sentiasa ada utk faham :)

happy new year kalendar matahari kawan2 ^_^

aku teringin nk ubah diri sendiri mcm sorg kwn nama ina
aku nmpk dye berubah 360 degree
agak2 bila turn aku akan smpai ye? hidayah tak boleh ditunggu
tapi,perlu dicari :) aku nk cuba!

No comments: