Wednesday, May 30, 2012

I wonder..






I wonder, if i can ask doraemon to help me..lol..
Hahaha..takpela, everything happen for a reason..

Mase nk daftar kolej kat ktdi, ak kne tunggu nk dekat 2 jam, menangis sbb xdpt bilik sbb ade yg tsilap, duk luar tp dpt duk dlm..jd aku yg duk dlm xdpt bilik..

Nangis bkn sbb ape, sbb aku dh isi borg, tibe2 kunci xde, bile admin check, rupenye ade org tinggal dan xpulang kunci..sedih tahu? The only solution drg bg is duduk luar, bln 9 masuk dlm, aku mmg xnk, and, aku kate, aku prefer duk dgn chinese dr duk luar..and there u go..selepas menangis, tension sbb nisa yg dtg sme2 dgn aku dh dpt bilik..akhirnye, Allah kurniakan bilik yg terbaik buat aku..

Dapat duduk tingkat 1, btul2 dkt dgn kafe dan surau, dkt utk jlan kaki pergi wad, dkt tepi jalan, in case kalau aku nk park kete nanti..mmg bg aku sgt perfect..dan most important, aku dpt duduk dgn senior yg islam..and aku xpyh pening nk beli mesin bsh ke ape sbb sume dah ade.. Bahagia kan?

Sbb tu aku percaya Allah bg kat kita something yg kita perlu, bkn ape yg kita nak. Aku penah jd nanar, aku pernah merayu mcm2 pd org utk dptkn ape yg aku nk sgt2 tapi xdiendahkan, dan aku xdpt pon ape yg aku nak.. And now, aku sedar, Allah hanya akn bg ape yg aku perlu.jadi aku xnk merungut lg.. Dan aku xkn menyesal, sbb aku dah berusaha sehabis mungkin, sehinggakan aku jatuhkan maruah sndiri demi ape yg aku nak.. Kalau satu hari nanti jd ape2, aku xkn menyesal, sbb aku dah cuba..

Sekarang, aku happy dgn ape yg aku ade, sbb Allah bg aku ape yg perlu kan..contoh? Kwn2 semakin ramai, dan Allah mudahkan hidup aku sgt2.. Mcm td, nak balik rumah, tibe2 jah offer nak hantar pergi TBS.. Alhamdulillah..rase sgt bsyukur ade kwn yg membantu..

Dan sesuatu yg amat aku suka minggu ni ape tau..
Tadi tengah hari, aku mengidam sgt nk mkn kfc, dan aku xplan lgsg nk balik rumah harini, tibe2 suhaila ckp dia nk balik naik bus, jd, aku pun ckp, nk balik sekali.. Dan smpai kat TBS, aku dpt mkn kfc dgn sue.. Ya Allah, perasaan syukur tu xpyh ckpla.. Mcm menang loteri..hehehe.. Alhamdulillah..

Korg mungkin rase korg slalu xdpt ape yg korg nak.sbb mmg mcm tu, korg percayalah, Allah tu tahu ape yg kita perlu, Di tahu ape yg terbaik utk kita.. Serahkan je pada Allah..insyaAllah.. Cuma, jangan sesekali give up dgn dugaan.. U never know what will happen.. Failure to get something, the difficulties to get something sbnrnye adelah pemangkin utk kita dpt yg terbaik.. Ingt cite psl kolej tadi.. See, betapa susah aku nk dptkan bilik, tapi akhirnye, aku bjaye dpt, yg terbaik utk aku..mgkin bkn terbaik utk org lain..tp bg aku, aku sgt2 bersyukur.. Kalau nk fikir balik, azab tau nk dpt bilik tu, dgn mak ayah aku tunggu, bape kali tah mak aku call tanye mcm mane, btape aku menangis, tension..tapi everything berbaloi.. Alhamdulillah..

Oklah..malam ni janji ngn ayah nk urut kaki..kaki dia bgkak, ade pitting edema, haishhh.ayah ni satu pulak halnye.. Tapi xpela, insyaAllah, aku akan doakan selalu..korg doakan mak ayah aku sentiasa sihat ye..


Till then people, adios amigos.. May Allah ease ur journey too..
- Posted using BlogPress from my iPad

Location:IPPM, Melaka

No comments: