Monday, June 18, 2012

impian dan kenyataan

Assalamualaiku WBT

Blogggiiieeeeee!!!!!!!!!!! sungguhla aku sgt happy sbb dapat wad hijau.i was praying to Allah, so that i'll get either hijau or kuning, but deep inside, masa klinik asas i fell in love with ward hijau, sebab? nurse dia baik2, HO dia baik2 esp dr.anju ngn dr faizal.eheh.dr faizal itu sgtla comel.ngeeeeee ^^ cuci mate dlm wad aci la kan =PPPPP

dan.alhamdulillah..Allah granted my wishes.thankyou Allah.and i got dr natasha as my supervisor dgn dr.azuan as my registrar ^^ tadi dh jumpe dr natasha.comel, baik tapi tegas.i'm looking forward to met her again la kan. Tapi kan, wad hijau punye nurse tadi bru bkenalan ngn sorg, kak zizah name dia.masyaALLAH. baik sgt3, esok janji ngn dia nk gi amek blood dlm pkul 6 pagi gitu.so, ingt nk gerak awal la.dlm 7 lebih, HO Dr Seri ckp boleh je nak ajar engagement of head :D

org kate time clinical years ni, malu bertanya sesat jalan, habes sume org aku g mencapub muka.HAHAHA =PPP well, so far ok la..

What is required from me and all my posting mates during O&G?
daily: at least 5 palpations and clerking
weekly: almost 30 patients being clerked
whole posting:
-submit a case write up. partogram.
-perform VE & speculum examination
-conduct 5 deliveries & observe 5 deliveries
etc etc etc.....banyak sgt la =_="

we'll be starting our on-call this week. so, either from 7am-7pm shift, of 7pm - 7am shift.
kalau2 la shift malam, sila la berkampung dekat wad plus, esok pg2 dgn tak mandinye, sile la join ward round yeee makcik2 and pakcik2 O&G =PPP

well.sgt bersyukur, dapat ape yg aku nak. alhamdulillah, berkat doa selama ni. doa ibu & ayah juge :D
dan yakinlah, doa itu senjata org mukmin. i will always hope and pray that one day i'll get what i deserve to get.

p/s: entahla.. mungkin takdir selalu bermain dgn hidup, tapi, andai ape yg aku ingini itu buruk utk aku ya Allah, jauhkanlah ia dari hidupku, dan aku mohon agar Kau izinkan aku menjalani hidup yang bahagia. Aku mohon padaMu ya Allah.moga dipermudahkan urusan aku, juga keluargaku, juga sahabatku, juga guru2 ku dan org2 yang aku sayangi.amin :)

No comments: