Tuesday, June 1, 2010

switch on.switch off

terasa ingin menulis.
xde sebab.
perlu ade sebab ke utk menulis sesuatu?
tak bukan.


kdg2 manusia ni sukar diramal
ada yg memikirkan org lain lebey dr diri sndiri,smpai mengabaikan diri
ada pula yg jd 'jual ikan'
tapi xkire la dlm golongan mane pon anda.
pastinya dlm hati ade perasaan belas kasihan
perasaan memahami
perasaan ingin mengetahui


kalau diikutkan kpd kisah kwn2 sume
ramai yg suka mengeluh bila diberikan ujian
tp sedar x kita.bahawa.siapa yg Allah uji tu
sbnrnye org2 yg mampu
org2 yg DIA tahu.kuat utk hadapi dugaan
sbb bkn sume org dia akn pilih.


mcm aku jugak.
kdg2 aku mengeluh sorg2.
sbb slalu fikir diri sndiri ni dpt bnyk masalah
tp kn.aku tawu kat luar sne
lg ramai yg experience
bnyk pkare yg blaja.terutamanya SABAR.
xsume org blh SABAR.xsume org blh control temper

kawan2.korg kne tawu
the best way utk handle sesuatu masalah
bkn YELLING.bkn TENGKING.bkn MENGAMUK
tapi.take a deep breath
walau sebesar mane pon problem.relax dlu
lihat.OBSERVE.perhati
slagi blom dlm keadaan yg rasional
jgn bertindak melulu
sbb kalau kite buat mse tgh UNCONCIOUS,mgkin tindakan kita
akn memakan diri balek.
btol x? aku yakin ramai yg stuju
aku sure.ramai yg penah ambil tindakan yg silap
tp.jgn menyesal.
cume.belajar dr kesilapan.biar bnyk kali buat silap
sbb kalau buat silap skali.mgkin xsdr kn silap kita
bile dah bnyk kali
kita tawu ape salah kita.
so.IMPROVED.


tu yg aku nk STRESS kat cnie.
aku xnk org repeat kesalahan aku.
aku xnk korg rase ape yg aku rase
sbb ape yg aku rase tu xsronok langsung.
sbb aku xnk korg hilang PRECIOUS thing bg korg.
SABARlah.sbb.being COOL + RELAX
insyaALLAH,sume akan terkawal

pen off.sbb td tetibe nk tulis.skrg maw study pulak.
may the story ends peacefully.

No comments: