Thursday, October 14, 2010

memaafkan vs melupakan

kdg2 ade perkara yg org lain buat yg tak menyenangkan hati kita kn
maybe buat kita geram.marah.
atau yg sewaktu dengannya.

ade jugak yg org buat smpai menyebabkan kita terguris.
dan akhirnya,org tu mohon maaf atas keterlanjuran dye.
tapi depends jugak.kdg2.org yg xsedar diri tu
kita yg tak bersalah plak kne mintak maaf
sebab?
sebab taknak keadaan jadi keruh.HUHU ^_^

tapi,it's easy to say than done.
senang je nk ucap.takpe.aku maafkan ko
pasni jangan buat lagi okeh?
tapi,sejauh mana hati kita memafkan kesalahan org tu?
itu depends pada hati sendiri.
dan sejauh mana org tu sedar kita xsuke ape dye buat
itu bergantung pada diri drg sendiri.

mungkin bg org lain.it's easy to deal with this matter
tambah2 dgn org yg senang hati blh ckp lepas.
i have that attitude.tapi,dlm hati jela kan.HAHAHA =P
banyak bende yg aku suke sgt pendam.tapi sbnrnye aku xsuke sgt
org tu buat.apekan daya.
aku xnak saketkan hati siapa2.tapi masalah jugak
bila hati sendiri yang saket.geram worh! :'(

kdg2.aku ni sbb malas nak amek port.org men pijak2 plak.
how i wish.i can say it directly.kalau xsuke ape2
kan ke best mcm tu.daripada tgk dr jauh dgn hati yg saket.
aku geram.aku bengang.tapi cmne nk settlekan?
sbb tu aku kne banyak sgt pujuk diri sendiri.
come on.bende kecik pon nk besar2kan ke?
tula ayat org2 slalunye.cube kalau korg yg kne ape yg aku kne
ape korg buat? siapa xgeram?
kalau korg boleh bersabar.mmg aku salute habesla! ^_^

well.it's easy to forgive.but it's really HARD to forget.

p/s: suggestion aku pasni.jangan buat sesuatu kalau kita rase kita taknak buat
ataupun,kalau kita taknak bg sedih.

No comments: