Tuesday, March 1, 2011

demanding

penah x korang rasa korg demanding?

relationship = demanding
tu equation yg paling tepat bagi aku
slagi mana kita ade relationship
selagi itu kita da sifat demanding

xpercaya?
cube kaji balek hubungan korg dgn mak atau ayah korg
bile kita balek rumah,demand bkn maen ngn parents
nk itu.nak ini.
kalau permintaan xdikabulkan?
sedih.kecewa.mengamuk =_="

kaji pulak hubungan kita dgn Allah
kita sememangnya dan seharusnya perlu berdoa ke hadrat Illahi
tapi,dgn amal yg xseberapa
kita demand,nak Allah kabulkan doa kita secepatnya
nak Allah tunaikan permintaan kita dgn penuh sempurna
tapi kaji x,mcm mane korg serve sebagai hambaNYA

even dlm relationship father/mother-daughter/son
korg demand nk mcm2
tapi kaji x? brapa ramai yang balek rumah tlg mak dye kemas rumah?
brape ramai yg balek tu niat nk ringankan beban mak ayah?
korg xbuat ape2 then nak demand mcm2
adil ke?

dan.aku juge begitu.
demanding dlm certain aspect.atau mungkin semua aspect
dan aku sedar sume tu.cuma aku harap masih belum terlambat
utk aku sendiri memperbaiki diri

mak slalu ckp, kita kne blaja pujuk diri sendiri
kne blaja utk terima diri kita seadanya.sbb diri kita adalah kita
jgn jadi org lain.and just be urself.
tapi manusia kan xpenah ckop dgn apa yg ada
sentiasa ingin lebih.sentiasa ingin apa yg dye xde
instead of menghargai sesuatu yg ada pd diri kita ^_^

renung2kan
dan selamat beramal :)

No comments: