Wednesday, June 6, 2012

Baik hati..

Assalamualaikum WBT...

Susah sebenarnye nk dpt on9.. Sungguh terseksa jiwa dan raga, but tomorrow, i promise u cik bloggie.i'll update my blog with pictures of tun mahathir..aaahhh..
I'm eager to meet him tomorrow..xsabar rasenye jumpe idol dari segi kepimpinan ni..

Well bloggie. Tajuk harini adelah baik hati.
Baik hati itu perlu, kn sahaja perlu dilakukan, ia juga perlu berpada pada2..
Faham tak anak2 murid sekalian??? ;)

Kenapa aku ckp cmtu? Sbb, dlm kehidupan ni kita akan jumpe mcm2 jenis manusia.
Dan sepanjang hidup 21 tahun *ok.tuwe!* freak out kejap..
Aku boleh kate aku jmpe mcm2 jenis umat manusia xkire la bangsa ape sekalipun..
No offense ye kwn2.. Tapi, bg aku kwn yg berbangsa chinese, diorg sgt2 caring kalau kite ni kwn dia, tp dlm mase yg sme, diorg pon ade stigma dgn kita jugak.
Dari segi frenship, aku salute dgn kanak2 chinese..

Tapi, kwn2 melayu xkurang hebatnye, mereka slalu beri nasihat..slalu ade bile kita sedih.. Tapi kn, aku percaya semua tu dtg dr Allah, bila kita jage hubungan dgn Allah, automatik Allah akan jage kita dan kehidupan kita.. Sebab tu kita kne sentiasa doa dan bertawakal..

Aku ni jenis lembut hati, aku ni jenis manusia yg slalu ditindas umat2 manusia yg lain.
Org slalu mempergunakan kelemahan aku utk berkata tidak.. Akan tetapi, aku percaya ade sbb knp Allah buat jiwa aku dan personaliti aku sebegitu rupa..
Sebabnye, kalau benarlah aku ditakdirkan Allah utk menjadi seorg doc, makanye, aku ni blh dikatakan kuli d masyarakat.. Sbb u should be there whenever u r needed.. Faham risq? So, jgn merungut..haha..
Aku slalu rase mcm, aishhh..kalau la aku reti ckp xnak, kan ke bahagia..
Even bnde tu menyusahkan aku, aku sgup buat sbb nk jage hati kwn punye pasal..

Tapi as times goes by, aku dah reti blaja ckp tidak pada org.. Cume kdg2 masih rase bsalah atas tindakan sendiri.. Kdg2 aku pelik, mcm mane ade umat manusia yg xreti nk fikir perasaan org lain ehhh?? Yg suke2 hati menyusahkan org.. Tapi yela, what frens are for kan? Cume at least, kite kne jage hati dia kan..maku mmg xreti nk menyusahkan org..kalau aku menyusahkan org tu mksdnye aku thh desperate tahap garuda la tu.. Even dgn abg sendiri pon mls nk susahkan..baik gile kan??
Kalau duet habes, nk mintak kat family pon pikir due tige kali, dh tinggal sploh hengget bru tkial2 mintak..hadoiiii..susah2..

Ade la pros and cons dia kan.org yg suke menyusahkan rg ni bagos jugak, sbbnye dia jenis xtahu malu utk mintak bantuan kat org lain? Mcm aku ni, kalau kne campak dlm hutan, sgup bsusah sorg2, dh nk hbes nyawa bru nk mintak tlg agaknye..hahaha..

Tapi betul, good for those yg xmalu nk mintak tlg, sbb korg gifted with that personality, aku xblame sbb Allah ciptakan manusia tu jenis lain2.. Kalau sume mcm aku, mmg susah la kan.. Teringin gak nk jd xmalu, tapi, aku selesa je mcm ni.. Happy, as long as aku xsusahkan hidup org..

Moral of the story harini: sila jadi baik hati! Hahaha. Tapi ingat, mesti bpada2..jgn smpai menyusahkan umat Nabi Muhammad SAW yg lain.. Sekian..

Ok people, may Allah ease ur journey..adios amigos..


- Posted using BlogPress from my iPad

Location:D6101, KTDI, PPUKM

No comments: