Tuesday, August 17, 2010

my angel

cerita ini ikhsan dari zack,walau bagaimanapun
asal usul cerita ni xdpt dipastikan kerana zack t'lupa..
please enjoy reading till the end of the story ^_^

Suatu hari, seorang bayi bersedia utk dilahirkan di dunia
Dia brtanya kpd Tuhan;
para Malaikat di sini mengatakan bahawa esok Engkau akan mengirimku ke DUNIA,
tetapi,bagaimanakah cara hidup aku di sana?
aku begitu kecil & lemah

Lalu Tuhan menjawab,
Aku telah memilih satu malaikat untukmu
Dia akan menjagamu dan mengasihanimu
Tetapi di sini,di dlm syurga apa yg tlh aku lakukan hanyalah menyanyi dan ketawa, ini sudah cukup bagi aku untuk BERBAHAGIA.

Janganlah kau bimbang.
Malaikatmu akan menyanyi dan terseyum untukmu setiap hari dan kamu akan merasakan kehangatan CINTAnya dan menjadi lebih bahagia.
Bagaimanakah aku bisa mengerti saat orang2 berbicara kpdku jika aku tidak mengerti bahasa mereka?

Malaikatmu akan berbicara kpdmu dgn bahasa yg plg INDAH yg pernah kamu dgr dan dgn penuh kesabaran serta perhatian, DIA akan mengajarmu bagaimana cara hendak berbicara.
Apakah yg aku perlu lakukan saat aku ingin berbicara dgnMU?

Malaikatmu juga akan mengajar kamu cara untuk berdoa..
Aku dgr bahawa BUMI banyak org jahat,siapakah yg akan melindungiku?

Malaikatmu akan melindungimu,walaupun hal tersebut mengancam nyawanya.
Tetapi aku pasti akan sedih krn tidak dapat melihatmu lagi,Ya Allah S.W.T.

Malaikatmu akan menceritakan pdmu tntg AKU,dan akan mengajarmu bagaimana kamu bisa kembali kpdKU.
SesungguhNYA, AKU akan selalu berada di SISI mu.

Lalu sang bayi bertanya perlahan,
Tuhan,jika aku harus pergi sekarang,bisakah ENGKAU memberitahuku nama MALAIKAT tersebut?

Kamu akan memanggil malaikatmu dgn nama...
IBU ^_^

betapa indahnya tanggungjawab seorang ibu..
namun,menjadi satu kemusykilan bagaimana seorg ibu sanggup membuang anaknya yg baru dilahirkan
bayi yg sgt3 comel.
ke tmpt yg xsepatutnya,dibakar,dibunuh hidup2..
tanpa ade sedikit pon belas kasihan..
di mana nilai kasih syg mereka??

even in avatar version cartoon did say..
"we have to create an era of LOVE and PEACE"
jadi dgn adanya gejala2 spt ini
mampukah kita hidup dlm keadaan yg aman,tenteram dan bahagia?
salah siapa?
mereka atau keluarga mereka??
ask urself.and ask OURSELVES.

No comments: