Tuesday, January 7, 2014

jodoh pasti bertemu




ahah! ok. dah kenapa risq nak jiwang2 ni =_="
ahahaha. zura la bagi aku dengar lagu ni.. sengal! habes melekat..

ok. risq memang jiwang. sensitif. emotional.
hah! ape lagi. ape lagi =PPP

Andai engkau tahu betapa ku mencinta
Selalu menjadikanmu isi dalam doaku
Ku tahu tak mudah menjadi yang kau pinta
Ku pasrahkan hatiku, takdir kan menjawabnya

Jika aku bukan jalanmu
Ku berhenti mengharapkanmu
Jika aku memang tercipta untukmu
Ku kan memilikimu, jodoh pasti bertemu

basically lagu ni dok ulang2 2 rangkap ni je kan..
hehe. tapi memang itu la isi yang dia nak sampaikan betul tak? ^^
betul lah. no matter what pon, kalau Allah kata tu bukan jodoh kita
buat lah ape pon.. bercinta la bagai nak rak pon, 5 tahun? 4 tahun? 10 tahun?
kalau mmg bukan dia orgnya, maka bukanlah..

sebab tu, urusan jodoh ni, aku serahkan pada Allah.. pada Dia yg mencipta
sebab aku percaya pilihan Dia adalah yg tepat utk aku
pilihan Dia adalah yg terbaik utk aku.
sebab tu, daripada mencari dan memikir banyak2
aku pilih utk berubah menjadi lebih baik, dan memohon kepadanya
sebab, kalau dulu aku mmg teringin nak rasa perasaan disayangi
mcm mana di sayangi tu, tapi bila bercinta ni, kesannya adalah hati tak tenang!
serious cakap.. hati sentiasa gundah, asyik memikir dan terfikir
cukupla pengalaman lalu mengajar aku menjadi someone yg berhati2 bila dgn lelaki
aku cite kat abg aku ape2 yg jadi..
aku cite kat family kalau aku nak kwn ngan sesape pon
or kalau ade org nak kawan dgn aku. sbb sekurang2nya diorg tahu apa jadi dgn aku
diorg tahu ape jadi, and kalau aku jadi ape2 ke. diorg tahu.

sebab tu, kalau org nk berkenalan ke apa
pada aku kne ada sesi taaruf, biar dengan family lagi senang
jadi ke xjadi tu belakang kira.
sebab, yg penting, tgk kesungguhan dia nak jumpa family kita
kalau betul dia bersungguh, and kalau betul insyaAllah dia jodoh kita
pasti tak kemana kan?
pengalaman memang mengajar, 2 kali.. walau bagi org lain
alah! 2 kali.. ape je ko tahu.
heyyy. haha! it's painful to learn it this way okeh? tapi seriously.. belajar!
and now, i won't entertain any nonsense anymore.
biarlah Allah yg tentukan. dan biarlah segalanya Allah permudahkan
bukan utk aku je, tapi utk semua org insyaAllah..
cukuplah dengan semua zaman jahiliyyah ni semua.
kali kedua aku bagi peluang pada diri aku pon sebab org tu nak serious
tapi, aku pulak yang takut. and rasa paranoid.
tapi good thing is, aku xentertain org yg xserious la kan?
at least, dia bagitahu niat dia nak cari pasangan.. bkn nak bercinta.
and alhamdulillah, from that point baru tersedar that i'm entering a zone
where i need to focus on improving myself
before i met someone..
Oh Allah, please, ease our journey.. I believe in you :)

p/s: jodoh pasti bertemu

No comments: