Wednesday, July 28, 2010

andainya aku..

and so today,kami 9 org ade sesi kaunselling ^_^
me+sue+shakira+syeera+ila+zack+aimi+aliff+HAIQAL
(yekkss..instead of dinie nk kenalkan name haiqal..bwekk!! tlg la weyh..haha =P)
rasenye everything went fine.sbb it's not like what i've expected la ^_^
aku dah byg2..sesi ceramah pnjg lebar je td =P

encyk IZWAN..bakal graduate this year 4 his master
a very simple person.smart! lembut! and very gentleman ^_^
sume usha je td..haha.tp 4 sure la dye da kawin =_="
aish! mmg stok2 baek+alim..and a good brother as well.
insyaAllah.we'll be together for this 4 sessions..
berbulan la jugak jmpe nanti.

having fun! and i enjoyed the session.
sbb,4 me,kami sume open.and it's a really good opportunity 4 all of us
untuk baiki diri kami masing2.
the BEST part 4 today..adelah tntg
andainya aku SEEKOR BINATANG..ape yg anda akan pilih??=P
(ngee.haa.pilih2 cpt..pejam mata..bayangkan binatang anda)

dan.aku pilih si ARNAB a.k.a RABBIT yg comel
kenapa???
sbb.kalau tgk rabbit kn..rabbit sgt senyap,xmcm kucing
kucing suke bising2..mengiau..suke melepas merata2
tapi ARNAB.senyap,mcm dlm dunia dia sndiri.
tapi.dia HAPPY sgt2 dlm dunia dia.melompat2.riang ria hari raya =P
and.dye xkacau org pon!

aku nk jd mcm RABBIT.aku ingin sgt dunia aku penuh dgn warna warni
happy! melompat2 keriangan!
doesn't mean aku xkawan dgn org..
aku ade kwn2..which aku rase ramai juge..alhamdulillah! ^_^
tapi.aku xnk susahkan kwn2 aku,aku xnk saketkan hati sape2
mcm korg2 yg tgk rabbit.korg HAPPY x??
mesti korang ckp..eeee..comelnya RABBIT tu?
geramnye...comel! seronok tgk dye HAPPY kn ^_^
aku pon nk jd cmtu..aku xnk ganggu org..
tapi aku harap,aku membahagiakan org..org xmarahkan aku
aku xnk ade perasaan dendam.atau apa2 yg negatif
dan yg pntg..aku xbawa pengaruh negatif pd org lain
sbb aku ingin HAPPY dalam dunia ni ^_^
(cmni la lebey krg explanation aku td..hahaha =P ok la kan?@_@)

tapi.dlm bnyk2..aku IMPRESSED dgn aliff
dia pilih kucing.dan care dye trgkan sbb tu buat aku kagum.
kucing! akan sentiasa mengiau kalau tgk manusia makan
usaha dye utk dptkan makanan dr kita tu..
mcm tula kita kne buat dlm study..b'usaha bsungguh2 utk dptkan ilmu
b'usaha dgn gigih utk mencapai matlamat
kalau kucing aim dia nk dpt makanan.kita aim nk jd cemerlang!
dan.kucing jugak,kalau dye jumpe rama2 ke cicak2 ke
(geli kot bile dye sebut cicak =P)
dia akan main2 dgn binatang2 tu..
and.that's what we should do.
dalam pd b'usaha dlm study.kita perlu counter back stress kita
dgn main2 jugak.
and.so.kita ade hidup yg sgt BALANCE!
(best x penerangan dia? i likeee ^_^)

and.so.xkire la binatang ape korg pilih
yg pntg.contoh tauladan dr binatang2 tu
kita ambil sbg pengajaran.dan adaptasikan dlm kehidupan kita
insyaAllah..

No comments: